Neopastel nowoczesne artystyczne pastele olejne, Caran d'Ache Neopastel mają miękka satynową teksturę, idealne do rozcierania, cieniowania i mieszania barw.
Caran d’Ache jest ekspertem wytwarzania pasteli od 1952 r. Genewscy rzemieślnicy postawili sobie za cel opracowanie bezkompromisowo najlepszych z możliwych pasteli olejnych, które dawałyby artystom i amatorom malarstwa pastelowego duże pole kreatywnych możliwości oraz frajdę tworzenia i używania materiałów spełniających ich oczekiwania. Rezultatem ich pracy jest gama nowoczesnych, artystycznych pasteli olejnych Neopastel.
Faktura i kolor powierzchni twórczej będą determinować finalny wygląd pracy. Neopastel przyczepia się z praktycznie każdej powierzchni (kolorowy papier, kalka, papier welurowy, płótno, drewno, szkło skóra) i wyschniętych powierzchni tuszów, farb akrylowych, farb wodnych (gwaszy, temper, plakatówek) i farb olejnych.
Neopastel można używać samodzielnie lub łączyć z innymi technikami. Ich miękkość pozwala na łatwe łączenie kolorów przez rozcieranie palcem, wiszerem do rysowania, wacikiem czy bezbarwnym blenderem.
Pastele Neopastel są hydrofobowe co znaczy, że nie wchłaniają wody, można więc na rysunek wykonany pastelami nanieść farby akwarelowe, w miejscu gdzie powierzchnia pracy jest wypełniona pastelami, kolory akwareli nie przyjmą się, wypełniając miejsca gdzie nie ma pasteli.
Neopastel są również oleofilowy, dzięki czemu można je nakładać na siebie warstwami – ciemny kolor na jasny a następnie przy użyciu ostro zakończonego narzędzia np. wykałaczki rysować wzór odsłaniając jasny kolor spod ciemnego.
Można je również łączyć z terpentyną, np. rozmywając pastele na papierze nasączonym terpentyną pędzlem tworząc płynne przejście od ciemniejszej do jaśniejszej tonacji danej barwy
Aby kolor pasteli pozostał czysty po mieszaniu z innymi kolorami należy go regularnie wycierać bawełnianą szmatką.
Neopastele nie mają w sobie sykatywy, przez co nigdy nie wysychają. Żeby praca nie rozcierała się przy każdym kontakcie, należy zabezpieczyć ją odpowiednią fiksatywą. Fiksatywa wiarze cząstki pigmentu oraz tworzy ochrony powłokę zapobiegając rozmazywaniu i brudzeniu się pracy.
Dla optymalnej ochrony pracę wykonaną pastelami olejnymi po zabezpieczeniu fikastywą, należy oprawić prace w ramkę z matowym, antyrefleksyjnym szkłem w taki sposób aby szkło nie miało kontaktu z pracą.
Caran d’Ache daje jasne informację dotyczące odporności na światło wszystkich 96 kolorów. Niektóre z kolorów pozostaną niezmienione nawet przez 100 lat. Ocena odporności na światło opiera się na skali niebieskiej wełny – od * do ***. Jest to wytrzymałości i możliwości zachowania pierwotnego koloru po wyeksponowaniu go na światło. Wszystkie kolory w gamie mają wyśmienitą lub bardzo dobrą odporność.
Odporność na światło UV/105H
*** - wyśmienita
** - bardzo dobra